Plavání a zdraví

Pohybová aktivita přispívá k normálnímu vývoji pohybového aparátu a svalových skupin. Od prvních dnů života se doporučuje jednoduchá sestava cviků. Pro dosažení maximálního účinku se doporučuje plavání, jehož výhody jsou zaznamenány pro celé tělo. To je obzvláště pohodlné, pokud máte bazén v soukromém domě.

Pozitivní účinky plavání na organismus

Třídy ve vodě jsou vhodné téměř pro každého, zejména pro ty, kteří vedou sedavý způsob života. Moderní rodiče učí děti od prvních měsíců života, ale s návštěvou bazénu můžete začít v jakémkoli věku.

Jaké jsou výhody plavání?

  • prevence kardiovaskulárních onemocnění;
  • snížení rizika stáze žilní krve;
  • tvorba svalové tkáně, zátěž je distribuována do všech svalových skupin;
  • zlepšení krevního oběhu;
  • normalizace krevního tlaku;
  • posílení motorického aparátu;
  • stabilizace psycho-emocionálního pozadí;
  • naplnění těla energií;
  • zvýšení rychlosti metabolismu, odstranění přebytečné tekutiny z podkožní tkáně;
  • rychlé spalování kalorií, tuků.

Klouzání po vodě zlepšuje činnost dýchacího systému, přispívá k obohacení těla kyslíkem. Fyzická aktivita nedává takové vedlejší účinky jako při provádění komplexu v tělocvičně. Po sezení nejsou žádné bolestivé pocity – krepatura.

výhody plavání v bazénu foto

Výhody plavání v bazénu pro ženy i muže

Pozitivní aspekty pravidelných návštěv bazénu jsou zaznamenány jak u žen, tak u mužů.

Výhody plavání pro ženy:

  • schopnost zbavit se nadbytečných kilogramů;
  • odstranění celulitidy;
  • přivedení tónu pleti stimulací prokrvení, masírováním a vyhlazováním tkání vodou;
  • prevence křečových žil;
  • boj proti pavoučím žilám;
  • normalizace metabolických procesů;
  • posílení nervového systému a imunity.

Fyzická aktivita naplňuje všechny svaly příjemnou malátností. Je to jako potěšení. To zvedne náladu. Člověk se uvolní, nabije energií. Pomáhá vyrovnat se s následky stresu, včetně nespavosti. Stabilní práce nervového systému je klíčem k vysokému výkonu.

Výhody plavání v bazénu pro muže:

  • možnost formování krásných svalů trupu a paží;
  • posilování svalů a motorických přístrojů;
  • prevence hypertenze, srdečního infarktu;
  • zvýšení minerální hustoty kostí;
  • stabilizace psycho-emocionálního stavu.

Při cvičení v posilovně trpí klouby. Nesprávně rozložené zátěže jsou škodlivé pro kloubní tkáň a páteř. Po návštěvě bazénu takové problémy nejsou. Pravidelné cvičení pomáhá formovat krásné držení těla. Zvýšená flexibilita snižuje riziko zranění.

Rozšiřuje se spektrum pozitivních účinků plavání, ovlivňujících zdraví genitálií, reprodukční funkce. Vysoká účinnost je zajištěna zrychlením krevního oběhu, masážními pohyby vznikajícími při kontaktu s vodou.

READ
Výhody dotykového kohoutku na vodu: výběr elektronické baterie

Odkaz! Podle statistik každý pátý muž ve zralém věku dostane zlomeniny. Důvodem je zvýšená křehkost kostí. Plavci zřídka trpí osteoporózou.

Rytmicky se rozvíjející moderní svět vyžaduje vysokou koncentraci pozornosti, značnou statečnost. Pravidelné návštěvy bazénu je pomohou posílit. Motýl nebo prsa jsou nejlepší alternativou k činkám a boxerským rukavicím pro udržení klidu ve stresových situacích.

Pravidelnost plaveckých procedur pro zdraví

K dosažení olympijských výsledků se trénink provádí denně po dobu několika hodin. Pokud je plavání předepsáno pro zlepšení zdraví, stačí ho dělat dvakrát týdně. Délka relace je 30-45 minut. Toto časové období zahrnuje:

  • zahřívání na souši – 5-7 minut;
  • ohřev vody – 10 min. (klidné plavání – zdravotní přínosy);
  • aktivní trénink se střídavým zatížením různých svalových skupin – 10-20 minut;
  • obnovení dýchání a psycho-emocionálního pozadí – pomalé klouzání po vodě – 5-10 minut.

Odkaz! Ani pravidelná návštěva bazénu nepovede k úspěchu bez využití programu a zvládnutí plavecké techniky.

První výsledky tréninku podle programu se dostavují po dvou měsících tréninku. Zátěž lze v případě potřeby upravit tak, aby procvičovala jednotlivé svalové skupiny.

plavání zdravotní přínosy fotografie

Nejúčinnější druhy plavání pro hubnutí

Chcete-li normalizovat váhu, odstranit celulitidu a strie, musíte zvolit vhodné druhy plavání. Nemá cenu dávat přednost jedné technice. Integrovaný přístup pomůže rovnoměrně rozložit zátěž na všechny svalové skupiny.

Odkaz! Výhody plavání v bazénu se zvyšují, když kombinujete kraul a prsa s jinými technikami.

Prsa je považována za nejméně energeticky náročná. Tento typ se zároveň vyznačuje technickou náročností. Aktivní veslování rukama je doplněno hlubokým dýcháním a kopy prováděnými nohama. Volnost pohybu a minimální zátěž umožňují překonávat dlouhé vzdálenosti. S rozvojem tohoto typu odborníci doporučují začít s výcvikem.

Rychlý kraul je střídavá řada paží s prací nohou. Rytmické pohyby končetin zajišťují intenzivní spalování tuků. Úroveň spotřeby kalorií s touto technikou je vysoká.

Butterfly se doporučuje i při hubnutí. Plavání se provádí na břiše. Technika je složitá, ale zvládne ji každý. Ke zrychlení metabolismu dochází pod vlivem tahů rukama. Dolní končetiny přitom klouzají pod vodou po vlnovité dráze.

READ
Pravidla pro umístění staveb na místě

Odkaz! Bez ohledu na zvolený typ poskytuje pravidelný trénink formování krásné postavy s hladkým reliéfem.

Pro dosažení rychlého hubnutí se doporučuje kombinovat klasické techniky s intervalovým plaváním. Základem je střídání intenzivní zátěže s klidným klouzáním po vodě. Trvá 30 sekund pro maximální napětí, 15 sekund pro pasivní napětí. V kombinaci s volným veslováním rukama je dosaženo zrychleného spalování podkožního tuku. Metabolické procesy spuštěné během tréninku pokračují ještě několik dní.

Jak plavání ovlivňuje páteř

Vědecky prokázané výhody plavání pro páteř. Tento typ tréninku se doporučuje pro diagnostiku intervertebrální kýly, osteoporózy. Zátěž přijatá v bazénu pomáhá posílit svalový korzet těla. Pravidelné cvičení snižuje bolest. Mimo jiné se obnovuje krevní oběh, což vede ke zlepšení trofismu tkání. Při vývoji programu se dává přednost technice, která zahrnuje klouzání zad vodou.

Odkaz! Při používání plavání v komplexní fyzioterapii při problémech s páteří je důležité si uvědomit, že zátěž by měla být mírná. Nadměrný stres stav jen zhoršuje.

Zdravotní přínos plavání je nepopiratelný. Podle statistik pravidelné návštěvy bazénu dávají výsledek terapie osteochondrózy, skoliózy. Při těchto onemocněních jsou postiženy meziobratlové ploténky a chrupavky. Léčba je podporována vodními aktivitami. Při klouzání se protahuje páteř, posilují svaly a podpírá páteř. Tento program je využíván i za účelem prevence, jelikož trénink stimuluje regeneraci poškozených tkání.

Třídy podle léčebného programu jsou považovány za účinné pro všechny věkové kategorie. Čím dříve začnete, tím je pravděpodobnější, že se problému navždy zbavíte.

Koupání v bazénu pomůže vyřešit zdravotní problémy. Výhody a poškození cvičení by měl posoudit lékař. Specialista poradí s pravidelností návštěv, přípustnou zátěží. Pro dosažení terapeutického účinku při interakci s vodou se doporučuje použít individuální program.

Stavba bazénů je profilem naší společnosti. Dokážeme proměnit váš sen o vlastním bazénu ve skutečnost.

Na rozdíl od “suchozemských” sportů, stejně jako kardio a silového tréninku, plavání umožňuje cvičit paže, ramena, břicho, záda a nohy současně. Pro srovnání: při běhu je zapojeno pouze 70 % svalů. Lekce v bazénu proto mohou sloužit jako alternativa těm, kteří jsou ze zdravotních důvodů kontraindikováni v přítahech na hrazdě, zvedání činky, běhu, aerobiku atd. Při správné plavecké technice je zátěž svalů rozložena rovnoměrně, takže správně „rostou“ a protahují se. Zároveň po cvičení zpravidla nejsou žádné bolesti po cvičení: kyselina mléčná, kvůli které dochází k bolesti, se nehromadí, protože tlak vody na celou oblast těla je stejný.

READ
Zástěny pro sprchu a vanu: jak si vybrat praktické a krásné

2. Uvolnění páteře

Vztlaková (archimedovská) síla umožňuje snížit zátěž páteře a kloubů: při plavání nebo cvičení ve vodě je poloha těla v prostoru podporována pouze svaly. Proto se i při vysoké intenzitě plavání snižuje (ale není vyloučeno) riziko poškození kloubů. Páteř ve vodě se narovná, takže držení těla se samo zlepší. Kromě toho může ležet na vodě snížit bolesti zad.

3. Zlepšení postavy a stavu pleti

Pokud budete cvičit pravidelně a s patřičným úsilím, můžete dosáhnout úbytku hmotnosti a snížit množství podkožního tuku. Užitečné je i systematické plavání střední intenzity: svaly se tonizují a voděodolnost stimuluje krevní oběh a „obrušuje“ kožní reliéf. Z tohoto pohledu je relax u moře skvělý nápad, slaná voda má totiž výraznější masážní účinek. Pro lidi s nadváhou je také nejvíce indikováno plavání, protože obrysy postavy nejsou ve vodě téměř patrné. Pro ty, kteří si chtějí dát uniformu do pořádku, ale jsou v rozpacích z posměchu ze strany štíhlých návštěvníků, je důležité, aby riziko, že na jejich adresu uslyší posměšky, bylo omezeno na dobu přechodu ze šatny na stranu bazénu. .

4. Podporujte krevní oběh

Ve vodorovné poloze srdce nejlépe pumpuje krev a neustálý pohyb končetin neumožňuje stagnaci krve. Díky tomu plavání slouží jako prevence křečových žil, posiluje cévy, vyrovnává krevní tlak, zlepšuje činnost nervové soustavy a srdce. Výše uvedené neplatí pro osoby se srdečním onemocněním – plavání, stejně jako jiné pohybové aktivity, je u nich kontraindikováno. Stimulace krevního oběhu v kombinaci s masážním účinkem vody vede u mužů ke zlepšení potence.

5. Plavání může člověka zbavit stresu, uklidnit ho a dodat energii.

6. Plavat umí skoro každý

7. Plavání je dobré pro zotavení po zranění.

Plavání je alternativní možností regeneračního tréninku a zátěže v období návratu ke sportu po úrazech nebo i v době léčení. Například pro běžce trpící běžným problémem – zánětem okostice – je ideální plavání: zcela se odstraní nárazová zátěž, vývoj kardiovaskulárního systému a vytrvalost se nezastaví. Plavání v bazénu je vhodné i pro sportovce s vykloubením nebo pohmožděninami – zraněními, která neznehybní, ale nedovolí jim provozovat obvyklé sporty.

READ
Okna Rehau - osvědčená verze moderního zasklení

Jaké jsou výhody plavání oproti jiným sportům?

Jednou z klíčových výhod plavání je, že díky vodě jsou lidé lehcí a bez tíže, to znamená, že odstraňuje stres z kloubů. To může být užitečné zejména pro lidi s nadváhou.

Voda také nabízí větší odpor než vzduch, což lidem umožňuje energicky cvičit s minimálním rizikem zranění. A měřené plavání v kruhu se může stát relaxační meditační praxí.

Kdo neumí plavat?

Kontraindikace mohou být dočasné nebo trvalé. Zákaz návštěvy bazénu je spojen s rizikem nakažení ostatních infekčními nemocemi nebo sami nemocí.

Trvalé kontraindikace

– Onemocnění srdce, angina pectoris.

– Kožní onemocnění, která nejsou léčitelná (psoriáza, ekzém).

– Diabetes závislý na inzulínu (zátěž může vést ke snížení hladiny glukózy).

Dočasné kontraindikace

– Poškození kůže (nezhojené škrábance).

– Pohlavně přenosné nemoci.

– ARVI, onemocnění ORL a dýchacích orgánů v akutní formě.

– Zánět kloubů, obvyklá dislokace kloubu, artritida.

– Průjem, střevní infekce.

– Užívání diuretik, enuréza.

– Infekční kožní onemocnění (lišejníky, plísně, svrab atd.).

Za přítomnosti onemocnění je nutné konzultovat lékaře, aby určil vhodnou úroveň cvičení.

Plavání od HSE můžete zahájit v rámci věrnostního programu ve sportovním a fitness komplexu Chaika.
Podrobné informace na stránce – https://benefits.hse.ru/fit

Našli jste překlep?
Vyberte jej, stiskněte Ctrl+Enter a pošlete nám upozornění. Děkujeme za účast!
Služba je určena pouze pro zasílání zpráv o pravopisných a interpunkčních chybách.

Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: