Neustálý nedostatek spánku

Nedostatek spánku

Každý den obrovské množství lidí překonává nedostatek spánku a bez větších obtíží si zvyklo likvidovat jeho stopy na tvářích. Pro někoho je nedostatek spánku vzácný jev, mnozí tento stav berou jako normu, zlozvyk, aniž by se snažili něco změnit.

Je důležité znát nebezpečí chronického nedostatku spánku. Systematický nedostatek spánku negativně ovlivňuje celkový stav člověka. Dělá ho méně atraktivním, což někdy vyvolává sympatie a lítost od ostatních.

Příznaky

Osoba s nedostatkem spánku má charakteristické příznaky, které připomínají začátek chřipky:

  • Bledost kůže.
  • Letargie, celková slabost, nevolnost.
  • Zarudnutí očí, váčky pod očima.
  • Pocit závratě, časté bolesti hlavy.
  • Inhibice působení.
  • Bolí mě srdce.
  • Apatie, podrážděnost.
  • Zvýšený krevní tlak u lidí s hypertenzí a vaskulární dystonií.
  • Vzácně se objeví horečka a bolest zubů.

Tělo člověka, který neustále zažívá tyto příznaky, je v bolestivém a dokonce bolestivém stavu. Nedostatek spánku samozřejmě nepovede ke smrti, pokud se o spánek zcela a na dlouhou dobu nezbavíte. Ale z dlouhodobého hlediska může nedostatek spánku způsobit mnoho nemocí a způsobit tělu značné škody.

K čemu nedostatek spánku vede?

Nedostatek spánku zanechává otisk v životě člověka.

Uzavřenost v komunikaci

Prvním důsledkem nedostatku spánku je nedostatek touhy se stýkat. Vzácné noci bez spánku nebudou mít tak škodlivý účinek, ale přesto zvýší aktivitu a sníží vaši náladu. Ale neustálý nedostatek spánku způsobí, že i ten nejveselejší a nejveselejší člověk bude apatický a uzavřený. Člověk se přestane zajímat o okolní svět, v důsledku čehož se vyhýbá setkání s přáteli, hlučným večírkům a dokonce i rande.

Psychologické poruchy

Spánek je složitý fyziologický proces. Jeho nástup aktivuje produkci pro člověka životně důležitých hormonů, které hrají důležitou roli ve správném fungování organismu. Nedostatek spánku vede především k poruchám tvorby hormonu štěstí a duševního klidu – serotoninu.

muž naštvaný

Lidé, kteří spí jen pár hodin v noci, jsou pesimističtější, často upadají do deprese a ztrácejí schopnost jasně myslet.

Halucinace jsou halucinace. Vnímají svět kolem sebe v ponurých barvách, přestávají se radovat z maličkostí a příjemných událostí. Budoucnost pro ně není zajímavá a její plánování je zcela marné.

Bylo zjištěno, že jsou to lidé se systematickým nedostatkem spánku, kteří jsou neustále vyčerpaní a unavení, kteří častěji trpí psychickými poruchami. Mezi nimi je mnohem více paranoidních lidí se sebevražednými myšlenkami a sebevražda není neobvyklá.

Kariérní problémy

Dokážete si představit člověka trpícího nedostatkem spánku, který chodí každý den do práce. Vypadá jako zombie: červené zavírající se oči, tmavé kruhy, bledá tvář bez života. Není to nejlepší příklad dobrého zaměstnance. Ale to je pouze vizuální stránka, jeho tělo je fyziologicky vyčerpané a po příchodu do práce se nemůže okamžitě zapojit do pracovního procesu.

READ
Udělej si sám příslušenství pro pojízdný traktor

Bude potřebovat čas, aby nabral síly, konečně se probudil a začal se svými funkčními povinnostmi kolem 11 hodiny dopoledne. Pak je ale čas oběda, po kterém se cítíte ještě unavenější, chcete si alespoň na chvíli lehnout a zdřímnout. Výsledkem je, že zbytek pracovního dne se systematicky věnuje studiu zbývajícího času před návratem domů. K čemu je takový zaměstnanec?

Prezentovaný model zaměstnance trpícího nedostatkem spánku jasně ukazuje, jak produktivní bude jeho den, jak rychle bude plnit úkoly, jak kvalitní bude jeho práce a kam povede. Koneckonců, apatický postoj neumožňuje takovému člověku dělat plány do budoucna, přemýšlet o zlepšení svých dovedností a kariérním růstu. Jeho myšlenky jsou zaneprázdněny cestou domů a dlouho očekávaným odpočinkem.

Nedostatek spánku tlumí. Člověk pociťuje neustálou únavu, ztrácí víru v sebe sama, nemá sílu usilovat o úspěch, riskovat nebo přebírat iniciativu. Lákavé příležitosti pro kariérní postup také zůstávají nevyřešeny. V důsledku toho se stahuje do sebe, stává se nekomunikativním a tajnůstkářským.

Nevyspalí pracovníci nemají hlad po změně a často se jim vyhýbají. Málokdy postupují na kariérním žebříčku a kvůli častým neduhům, nemocem, roztržitosti, nepozornosti a chybám ztrácejí práci úplně.

Jak nedostatek spánku ovlivňuje vzhled žen a mužů?

Je dokázáno, že trpící chronickým nedostatkem spánku zástupci obou pohlaví stárnou mnohonásobně rychleji. To vše je způsobeno hormonální nerovnováhou a v důsledku toho nedostatečnou tvorbou kolagenu a elastinu, které jsou zodpovědné za pružnost pokožky, její „svěžest“ a pevnost. Abyste nevypadali o 5-10 let starší, než je váš věk, musíte praktikovat zdravý spánek trvající alespoň 7-8 hodin denně.

Co znamená nedostatek spánku pro mužské tělo?

Důsledky pro muže jsou následující. První věc, kterou muži trpící chronickou spánkovou deprivací zažívají, je zhoršení fyzické kondice. Neustálý pocit únavy a celková letargie těla odrazují od touhy chodit do posilovny. Neproduktivní spánek má navíc neblahý vliv na produkci hormonu zodpovědného za růst svalové tkáně.

Ale vážnější problém, se kterým se muži potýkají se systematickým nedostatkem spánku, je pokles potence. Vědci potvrdili, že nedostatek kvalitního dlouhodobého spánku snižuje libido. Muž, který je se vzniklým problémem sám, často odmítá mít sex, což vede k erektilní dysfunkci a snížení kvality spermií. Takový výsledek pravděpodobně nebude mít příznivý vliv na vztahy s opačným pohlavím.

READ
Obkladová deska pro vnitřní stěny

Důsledky nedostatku spánku pro ženy

Ženy trpící chronickým nedostatkem spánku okamžitě vynikají. Projevují se typickými znaky: unavené červené oči a modřiny pod očima, tvář vypadá bledě, bez ruměnce, kůže je ochablá, otoky, které nelze vždy odstranit. Nedostatek zdravého spánku vede k hormonální nerovnováze a v důsledku toho k akné, nadměrnému vypadávání vlasů, přibírání na váze, což vzhled dále zhoršuje.

Příznaky nedostatku spánku

Vzhled ženy trpící chronickým nedostatkem spánku

Systematické noční bdění vyvolává nedostatek melatoninu (spánkového hormonu), největší aktivity, jehož produkce připadá na období od půlnoci do 4 hodin ráno. Pokud se škodlivého stavu nezbavíte, tělo předběhne předčasné stáří.

Jak se zbavit problému

Abyste rychle a snadno usnuli, stačí znát několik jednoduchých pravidel:

  • Měli byste jíst správně. Před spaním se nepřejídejte. Pocit hladu nejlépe potlačíte banánem nebo sklenicí teplého odstředěného mléka. Potraviny s vysokým obsahem vápníku vám pomohou uvolnit se a rychle usnout.
  • Pijte zdravé nápoje. Teplý heřmánkový čaj je nejlepší pro zlepšení spánku. Obsahuje glycin, který působí jako mírné sedativum. K překonání pocitu úzkosti a posílení uklidňujícího účinku čaje pomáhá přidání lžíce medu. Také čaj ze sušené mučenky (mučenky) pomáhá rychle usnout. Má však řadu kontraindikací, takže by měl být používán s opatrností.
  • Dejte si teplou koupel. Je prokázáno, že nočnímu spánku předchází pokles tělesné teploty. Pokud si ji uměle zvýšíte teplou koupelí, tak po návratu do chladivého lůžka ji tělo bude schopno rychleji regulovat a rychleji usnout.
  • Vytvořte si rituál před spaním. Hodinu před spaním vypněte televizi, odložte svůj chytrý telefon nebo knihu a nechte své tělo relaxovat. Poslouchejte klidnou hudbu, buďte v tichu, mentálně shrňte den nebo sněte o něčem příjemném.

Nejdůležitější věc

Při chronickém nedostatku spánku se riziko vzniku onkologických patologií několikrát zvyšuje. Důvodem je vyčerpání organismu z nedostatku spánku, což vede k nestabilitě imunitního systému, který není schopen včas rozpoznat a „neutralizovat“ vzniklé zhoubné bujení.

Aby se předešlo nebezpečnému riziku, aby byla zajištěna koordinovaná práce těla, je nutné zajistit zdravý odpočinek. Je třeba mít na paměti: kvalitní spánek je takový, který trvá alespoň 7 hodin. denně. Během nočního spánku by měl být spící člověk ve tmě a úplném tichu.

Noc bez pořádného spánku. Co může být horší a jak se s tím vypořádat?

READ
Tipy na čištění a provoz bazénu

Pořádný noční odpočinek totiž není luxus, ale základní potřeba lidského těla, jako vzduch. Spánkem strávíme asi 1/3 života. Neustálý nedostatek spánku má škodlivý vliv na většinu systémů našeho těla, včetně kardiovaskulárního, endokrinního, trávicího, nervového a dýchacího systému, což v konečném důsledku podkopává zdraví a vede k předčasnému stárnutí.

Existuje několik důvodů, které narušují hluboký a kvalitní spánek. Týkají se stavu nervové soustavy, fyziologie a prostředí.

Co vám brání dostatečně se vyspat a cítit se po ránu svěží?

Důvod č. 1 – stres během dne

Stres je hlavní příčinou neklidného spánku

Jednou z častých příčin neklidného spánku je přemíra stresu a starostí během dne. Nervové napětí nastaví mozek na zvýšenou aktivitu až do pozdních nočních hodin. Úroveň bdělosti zůstává vysoká, mozek nadále přemýšlí o nevyřešených situacích, hledá nejlepší řešení a nervové reakce, zrak a sluch se zostřují a okamžitě reagují na sebemenší vnější podnět.

Aby tělo snadno usnulo, musíte si stanovit spánkový režim a denní režim – vstávání, práce, odpočinek, výživa, aktivita, spánek. Je důležité vytvořit si ve svém životě spánkovou kulturu – vědomě zklidněte své myšlenky alespoň dvě hodiny před spaním, protože mozek potřebuje čas na odpojení od pracovních okamžiků života, nezatěžujte žaludek jídlem, poslední příjem kávy je před 16:00 vynechte alkohol nejméně 3 hodiny před zhasnutím světel.

Zapněte relaxační hudbu, zapalte svíčky, dopřejte si teplou sprchu nebo koupel a jděte spát v blaženém emocionálním a lehkém fyzickém stavu. Zařiďte si pro sebe prostor úplného večerního odpočinku a nenechte se nikým a ničím rušit v tomto posvátném čase.

č. 2 – atmosféra a podmínky pro spánek

Snadné usínání je také nemožné, pokud v ložnici není příjemná atmosféra napomáhající spánku: příliš dusno nebo horko, nepohodlná postel s nepravidelně tvarovaným polštářem nebo škodlivou výplní, tvrdá nebo příliš měkká matrace, stísněná postel, hluk – rozhovory, chrápání, Zvuky televize nebo rádia odvádějí pozornost psychiky od spánku.

Po spánku ve správné atmosféře a posteli se cítíte odpočatí a produktivní. Je pro vás přirozené se zcela uvolnit a spát v pohodlné poloze. Doporučuje se také vyvětrat místnost 30 minut před spaním. Kvalita vašeho odpočinku závisí na tom, jak čerstvý je vzduch.

č. 3 – věk

S věkem se délka spánku zkracuje. Lidem od 40 do 70 let stačí 5-6 hodin spánku. Starší lidé nespí příliš tvrdě a uprostřed noci se několikrát probudí. Může to být tím, že přes den také spí. Navíc, jak lidé stárnou, produkují méně melatoninu, hormonu, který navozuje spánek. Proto starší lidé spí citlivěji a mohou se uprostřed noci probudit z jakéhokoli cizího hluku.

READ
Recepty na těsto na chebureks

A naopak mladí lidé, kteří vedou aktivní životní styl a sportují, spí téměř 8-10 hodin denně.

Co dělat? Snažte se přes den nespát a vést aktivnější životní styl. Pokud vás nespavost trápí již delší dobu, měli byste se poradit s lékařem na vyšetření.

#4 – Chrápání a apnoe

Léčba problémů se spánkem. EU klinika

Apnoe je porucha spánku doprovázená pauzami v dýchání po dobu nejméně 10 sekund. Kvůli nedostatku kyslíku se člověk několikrát za noc probudí. Časté stížnosti na bolesti hlavy a únavu po ránu, potíže se soustředěním. Stav je zdraví nebezpečný.

Chrápání při spánkové apnoe je jedním z prvních příznaků spánkové apnoe, ale může být neškodné. Vyskytuje se s úplnou relaxací těla a snížením tónu svalové tkáně hltanu. Je charakterizován výskytem křeče, který vyvolává vibrace.

V obou případech je nutné vyšetření a včasná konzultace s lékařem.

č. 5 – noční cesty na WC

Je normální pít večer hodně vody. Ale může to být i tento případ:

  • Cystitida a další onemocnění ledvin a močového měchýře.
  • Problémy s prostatou.
  • Diabetes mellitus.
  • Užívání některých léků jako vedlejší účinek.

Co dělat? Nepijte v noci a nejezte kořeněná jídla 3 hodiny před spaním (negativně ovlivňuje orgány močového systému). A pokud se touha jít na toaletu objevuje každý večer a problémy s močením zaznamenáváte i přes den, pak návštěvu lékaře neodkládejte!

č. 6 – jasné světlo

Zdravý spánek. EU klinika

Málokdo ví, že používání vychytávek – chytrých telefonů, televizorů před spaním a dokonce i modrého podsvícení elektronických hodin nebo noční lampy snižuje produkci spánkového hormonu melatoninu. Svítící modrá obrazovka neumožňuje mozku relaxovat, vnímá toto světlo, jako by byl stále den, a tím dochází ke ztrátě cirkadiánních rytmů – biologických hodin těla, které zodpovídají za funkci spánek-bdění.

Selhání může také nastat v důsledku jet lag, dlouhodobého nedostatku spánku a práce na noční směny.

Co dělat? 30-45 minut před spaním odložte všechny svítící obrazovky nebo, pokud stále musíte používat smartphone, doporučujeme nastavit podsvícení displeje na teplé barvy. Důležité je také spát v tmavé místnosti bez světla jasného měsíce, pouličního osvětlení a aut se závěsy na oknech nebo s noční maskou na očích.

č. 7 – problémy s gastrointestinálním traktem

Přejídání se před spaním, zejména přemíra tučných, kořeněných a slaných jídel během dne, může vést k nočnímu nadýmání a zhoršení pohody v noci. Takže v období od 23:00 do 01:00 je nejaktivnější žlučník a od 01:00 do 03:00 – játra. Do rána se potrava přesouvá do střev. Možné plyny, kolika nebo jen frustrace.

READ
Háčkované boty s diagramy a popisy mistrovské třídy

Co dělat? Tři hodiny před spaním vylučte pevnou stravu a také alkohol, který negativně ovlivňuje tvorbu melatoninu. Pokud máte obavy z dalších příznaků: bolesti břicha, časté nevolnosti, nevolnost, poraďte se s gastroenterologem. Mnoho onemocnění trávicího traktu se neléčí pouze správnou a umírněnou výživou.

#8 – Syndrom neklidných nohou

Neurologická porucha, při které jsou nepříjemné pocity v nohách – škubání, pálení, brnění a husí kůže. Vyskytuje se v klidu, zejména v poloze na zádech večer a v noci. Největší závažnosti dosahují od půlnoci do 2-4 hodin ráno. V tomto případě se probudíte z ostrého a nedobrovolného škubání nohou ve snu. Výskyt známek syndromu neklidných nohou je zpravidla cirkadiánní povahy, to znamená, že závisí na denní době.

Co dělat? Záleží na důvodu. Může to být příznak nedostatku vitamínů B, ale také příznak komplexních onemocnění – osteochondróza, artritida, cukrovka a další. Proto byste se měli poradit s lékařem, pokud vám užívání vitamínů, masáže a teplé koupele nepomohou zmírnit tento nepříjemný noční příznak.

č. 9 – patologie štítné žlázy

Při poruše tvorby hormonů štítné žlázy se nejčastěji objevuje nespavost. Mezi další příznaky patří vypadávání vlasů a suchá kůže, arytmie, pocit knedlíku v krku a nepravidelné menstruační cykly.

Co dělat? Nechte se vyšetřit a poraďte se s endokrinologem. Neexistují žádná univerzální doporučení.

#10 – Probuzení je normální.

A také to tak může být – náš spánkový cyklus se skládá ze střídání období non-REM a REM spánku. Obecně trvají asi 1,5 hodiny a několik z nich projde během noci. Obvykle se sami probudíme na konci jednoho z cyklů. Ke krátkému probuzení dochází i v noci – hlavní je se tím netrápit a neprobouzet se úplně myšlenkami, plány, chozením do kuchyně nebo na záchod.

Našli jste svou nejpravděpodobnější příčinu nočního bdění?

Časté noční probouzení je problém poruchy spánku, se kterým se setkal snad každý člověk.

Některé poruchy spánku mohou být signálem nástupu nějakého patologického procesu spojeného s vyšším nervovým systémem nebo dysfunkcí orgánů. Proto doporučujeme co nejdříve kontaktovat odborníka o pomoc.

Přijít! Můžeme ti pomoct!

Přihlaste se na schůzku s lékařem EU CLINICS v Moskvě lze provést online zanecháním požadavku na webových stránkách nebo telefonicky + 7 (499) 450 0303.

Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: